Villkor

Dessa villkor gäller våra städtjänster och alla informeras om dessa innan arbetet påbörjas. Villkoren godkänner du vid bokningen och använder du vårt bokningsformulär så måste du godkänna dessa villkor.

Villkor

  • Vid flyttstädning skall frysen och kylen vara avfrostade med öppna dörrar. Kommer vi dit med dessa påslagna så utgår dessa utan ekonomiskt kompensation.
  • Golvbrunnar ingår men inte vattenlås eller isärtagande av avloppsrör under diskbänk, tvättstuga eller vc.
  • Persienner ingår inte i flyttstädning. Detta kan däremot beställas separat om så önskas.
  • Tak och väggar dammas av. Våttorkas ej.
  • Tvättmaskin och torktumlare ingår ej i lägenhet utan bokas utöver som tillägg. I hus ingår dessa som standard.
  • Microvågsugn ingår endast om dessa är inbyggda.
  • Extra frysar ingår inte, men kan bokas som tillägg.
  • Besiktning av flyttstädningen skall ske av kvartersvärd eller inflyttare. Är det så att du som köper tjänsten och flyttar ut skall besiktiga så måste du meddela detta vid bokningen, ej i efterhand.
  • Vid flyttstädning så skall bostaden vara tömd. Finns det saker kvar skall detta talas om för oss vid bokning.
  • Fönsterputsning vid flyttstädningar ingår till -5 grader och när väderleken tillåter. Bokar ni fönsterputsning av inglasad balkong / inglasad veranda så ingår ej nedmontering av gardiner eller persienner. Går det sönder utanpåliggande persienner så ansvarar vi ej för det. Du som beställare skall montera ned det innan ankomst för att vi skall kunna utföra beställd tjänst.
  • Inglasade balkonger och verandor är tillägg och skall bokas av dig innan som ej uppvärms av boytan kan normalt bara putsas vid + grader. Någon ekonomisk kompensation utgår ej om omständigheterna förhindrar fönsterputsningen.
  • Fastpris vid flyttstädningar gäller normalt smutsade objekt. Är det onormalt smutsat eller andra orsaker så kommer vi att kontakta dig för att tala om att mer tid behövs för att kunna göra bostaden ren. Godkänner du inte prishöjningen så avbryts jobbet och du faktureras för den tid vi lagt ner och baseras på en skälig kostnad utifrån tid och gällande prislista som resor och inställelsekostnader. Går ni ej nå via telefon eller e-post på städdagen så avbryts jobbet och ni får då betala sedvanlig debitering för den tid vi lagt ner utifrån gällande prislista.
  • Som beställare så är du ytterst ansvarig för att vi tar oss in i bostaden. Du måste ha meddelat var nyckeln gömts eller om dörr är öppen, eventuella portkoder måste fungera. Du är ytterst ansvarig för att du har angett korrekta uppgifter. Tänk på att om du skriver att dörren är öppen eller nyckeln gömd under mattan, då måste porten vara öppen eller portkoden korrekt. Debitering efter aktuell prislista sker annars för den tid vi förhindrats utföra tjänsten. Finns ej el eller vatten i bostaden så fakturerar vi dig för tid vi lagt ner efter aktuell prislista.
  • Vi lämnar 7 dagars garanti from städdagen. Denna städgaranti kan förlängas om ni meddelar oss vid bokningen. Enligt lag har vi rätt till 3 omstädningsförsök. Totalt 4 städtillfällen om det skulle behövas. Garantin kan följa med till nästa inflyttare. Vi accepterar inte att ni städar själva eller undanber er omstädning. Så omstädningen skall ske av oss och ingen ersättning utgår om ni eller inflyttare städat själv. Tar hyresvärd eller inflyttare in annan firma och förhindrar oss att utföra jobbet så tas ingen hänsyn till detta.
  • Bet villkoren är 10 dagar från städdagen oavsett om det är omstädningar inbokade. Bet villkoren gäller alla tjänster som bokas.
  • Avbokningar med kortare varsel än 48 timmar debiteras 500 kr i momsfri avbokningsavgift.
  • När du bokat tjänst och avbokar med kortare varsel än 24 timmar så debiteras du för den offert du fått. Detta för att vi lagt ner arbetstid på din bokning. Samt att vi tvingats tacka nej till andra uppdrag. Samt tid vi lagt ner på att ordna personal för ditt bokade uppdrag. Så din förpliktelse är att ta del av våra villkor vid bokning.
  • Kreditupplysning tar vi på kunder som kommit in med bokning om vi anser att det finns en anledning att göra en riskbedömning.

Tvist rörande din bokning eller dessa villkor skall i första hand försökas lösas mellan oss. Finner vi ingen lösning på detta tillsammans så kommer vi i sista hand skicka in en stämningsansökan hos tingsrätten.

Har ni frågor eller något som känns oklart runt villkoren så kontakta oss.

info@jourstadsverige.se

0738-41 95 67